Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: przyczepność ślizgu przy większej prędkości

przyczepność ślizgu przy większej prędkości 7 lata 5 miesiąc temu #548

Tylko odnośnie płóz.

Możesz mieć i 90 st., i dobrze naostrzone, ale jeżeli tzw. korona płozy (dead flat), czyli odcinek na jakim płoza styka się z lodem będzie bardzo krótki, to może występować noszenie.

Teraz pytanie, czy rzuca Cię, ponieważ (1) tylko uślizgują się płozy boczne, czy też (2) przy manewrach dostajesz tak silnej rotacji, że płozy boczna tracą opór boczny.

W przypadku 2. niekoniecznie musi to być problem z bocznymi płozami, ale z naostrzeniem sterówki, tzn. punkt styku z lodem jest przed śrubą mocującą. Powinno być odwrotnie: punkt centralny styku z lodem powinien być do tyłu względem zaczepienia sterówki i być "wleczony". Wtedy wystąpi efekt porównywalny z tym co masz w samochodzie jak puścisz kierownicę - koła się "prostują".

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

przyczepność ślizgu przy większej prędkości 7 lata 5 miesiąc temu #547

  • Jurek
  • Jurek Avatar
  • Gość
  • Gość
Wszystko ma wpływ!
Proponuję przesunąć środek ożaglowania do przodu poprzez: skrócenie sztagu lub przesunięcie masztu do tyłu i skrócenie sztagu.
Napięcie want: lekko naciągnięte
powodzenia
P345

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

przyczepność ślizgu przy większej prędkości 7 lata 5 miesiąc temu #544

Cześć,

Potrzebuje kilku wskazówek. Podczas jazdy z większa prędkością (niekoniecznie w szkwale) ślizg po rozpędzeniu się robi się nerwowy i gubi przyczepność ("korek").
Latam na starszym sprzęcie, drewnianym maszcie, długich tasakach gr. 6 mm (90 stopni, staram się aby były ostre, nie znam niestety rodzaju stali). Płozownica ma strzałkę ok. 4,5 cm, ale jest niestety dziwnie sztywna po ugięciu (niesprężysta?).
Oczywiście rozumiem, że dobre, ostre wkładki i węglowy, giętki maszt pomogłyby rozwiązać problem, ale mam to co mam, więc szukam innych elementów, które coś poprawią.
1. Czy przesunięcie pięty masztu może pomóc? W którą stronę?
2. Jaki efekt będzie miała zmiana pochylenia masztu?
3. Czy napięcie takielunku ma na to duży wpływ?

Czym jeszcze mogę poprawić sytuację?

Dziękuję za porady,

Luk

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
Moderatorzy: Tomek Zakrzewski
Czas generowania strony: 0.103 s.

FB SHARE