Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Zasady organizacji regat

Zasady organizacji regat 4 lata 5 miesiąc temu #2756

  • P-65
  • P-65 Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Wygięty maszt
  • Wygięty maszt
  • Posty: 253
  • Oklaski: 10
  • Otrzymane podziękowania: 25
To jest dobry zapis i zasada, a nie w TRAKCIE REGAT
Cytat z zawiadomienia 12-13 grudnia 2105 regaty w Szwecji.

"ADDITIONAL NOTE
To be allowed regatta registration every sailor has to pass a “Rule Test”. It consists of questions regarding the right of way rules.
If someone fails the test, he or she will get another attempt. If failed again the sailor has to undergo an aural hearing with the
Protest Committee. The Protest Committee will decide whether the sailor understood the rules or not. If the sailor does not
succeed he or she is not allowed to register and cannot participate in the regatta."


P_65
Name, P-65

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zasady organizacji regat 4 lata 6 miesiąc temu #2754

  • P338
  • P338 Avatar
  • Gość
  • Gość
Stefan pojdzie pierwszy do tablicy razem z Markiem za aktywnosc na lekcji

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zasady organizacji regat 4 lata 6 miesiąc temu #2752

  • Jurek
  • Jurek Avatar
  • Gość
  • Gość
do punktu 8: ustępuje się tak, by miał prawo wejść na metę a nie miał prawo wejść na metę za mną

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zasady organizacji regat 4 lata 6 miesiąc temu #2751

będę więc Cię obserwował czy chodzisz w rozkroku. ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zasady organizacji regat 4 lata 6 miesiąc temu #2750

  • P-65
  • P-65 Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Wygięty maszt
  • Wygięty maszt
  • Posty: 253
  • Oklaski: 10
  • Otrzymane podziękowania: 25
postaram sie zadośc uczynic tobie Stefan , zrobie wszystko co w mojej mocy by narobic w gacie i szlochać w rekaw.

pozdrawiam

P 65

Ps. A tak apropo sprobuj podejśc do zawodnika z topu zapytac o co kolwiek pomiedzy wyścigami gdy "bomba idzie w górę", prosze czytaj ze zrozumieniem.
Name, P-65

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez P-65.

Zasady organizacji regat 4 lata 6 miesiąc temu #2749

stres to ja mam jak nie zaliczyc dziury. przepisy albo znasz albo nie.jak masz naroboc w gacie bo ktos cie zapyta o kilka regulek to siedz w domu i szlochaj w rekaw. chyba czas przewartosciowac kilka spraw kolego.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zasady organizacji regat 4 lata 6 miesiąc temu #2748

  • P-65
  • P-65 Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Wygięty maszt
  • Wygięty maszt
  • Posty: 253
  • Oklaski: 10
  • Otrzymane podziękowania: 25
mój wpis nie dotyczy tego co ja mam zrobić ani róznicy przepisów miedzy woda a lodem, a PROŚBA o powtórzenie przepisów to jest wlasnie to zadanie jakie stawiam przed Zarzadem Floty, szkolenia itp. a nie odpytywanie uczestnikow w czasie trwania regat,( szkoda że np. sedzia pilkarski nie odpytuje z przepisów na boisku etc, etc )
Name, P-65

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez P-65.

Zasady organizacji regat 4 lata 6 miesiąc temu #2747

Marku,

W ramach przygotowań przedsezonowych, wejdź proszę na tę stronę i powtórz bojerowe przepisy prawa drogi.



Nasze przepisy są bardzo proste, jest ich tylko osiem. Proszę wszystkich czytających, nie tylko Marka, o ich powtórzenie.


UWAGA do zawodników rozpoczynających przygodę z bojerami.
Przepisy prawa drogi na lodzie różnią się od tych na wodzie.
Zwracam uwagę na przepisy różniące żeglowanie po lodzie od "wodnego" odpowiednika. Są to przepisy 2, 3 i 4.

1. Bojer w ruchu musi ustąpić bojerowi nieruchomemu.

2. Bojer poruszający się Z WIATREM musi ustąpić poruszającemu się NA WIATR

3. Gdy oba ślizgi poruszają się na wiatr lub gdy oba ślizgi poruszają się z wiatrem, bojer poruszający się LEWYM halsem musi ustąpić takiemu, który porusza się PRAWYM.

4. W kursach NA WIATR pierwszeństwo ma ten ślizg, który porusza się halsem ostrzejszym, natomiast na kursach Z WIATREM pierwszeństwo ma ten bojer, który porusza się halsem pełniejszym.

5. Ślizg posiadający prawo drogi nie może tak zmieniać kursu, by w wyniku zmiany bojer nie posiadający prawa drogi musiał dokonywać dodatkowych manewrów. Bojer lecący ostrzejszym kursem, ale będący szybszym, nie ma prawa drogi względem ślizgu wolniejszego poruszającego się tym samym, ale pełniejszym halsem.

6. Ślizg posiadający prawo drogi nie może tak zmieniać kursu, by w wyniku zmiany kursu mogło dojść do kolizji z bojerem nie posiadającym prawa drogi.

7. Ślizg nieposiadający prawa drogi na którego kursie występują przeszkody uniemożliwiające jego poruszanie się, ma prawo zasygnalizować potrzebę zmiany kursu i wtedy bojer posiadający prawo drogi ma obowiązek umożliwić zmianę kursu ślizgu potrzebującego miejsca, w razie potrzeby nawet udostępnić miejsce na zwrot.

8. Ślizg poruszający się NA ZEWNĄTRZ ZNAKU nie może zmieniać kursu w taki sposób, by przeszkodzić bojerom poruszającym się bliżej znaku. Bojery poruszające się szybciej i docierające do znaku, muszą ustąpić miejsca tym bojerom, które już rozpoczęły manewr omijania znaku. Każdy bojer zmierzający do linii mety ma prawo drogi, do przekroczenia tej linii.




Zasady Organizacji Regat zostały zatwierdzone przez Zarząd SFPDN.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zasady organizacji regat 4 lata 6 miesiąc temu #2745

  • P-65
  • P-65 Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Wygięty maszt
  • Wygięty maszt
  • Posty: 253
  • Oklaski: 10
  • Otrzymane podziękowania: 25
Nie mam nic przeciwko by , badac zawodnikow pod kątem znajomosci przepisów wplywajacych istonie na bezpieczeństwo w naszym sporcie, ale prawo tez nie moze dzialac wstecz dotyczy tu posiadanych uprawnień sternika czy zeglarza lodowego, dalej moze to prowadzić do naduzyc wobec zawodnikow i przeszkadzać w przygotowaniu do wyścigow przed jak i w trakcie rozgrywania , wywolac niepotrzebny stres podzczas zawodów co niewatpliwie wplynie na bezpieczeństwo podczas ich rozgrywania, dalej a niby na jakiej podstawie ma sie wyrykowo sprawdzac przepisy i kogo ? bo mi się cos niepodobalo? bo mam takie widzi mi sie? losowo? Moim zdaniem jeżeli Flota chce, to zróbmy test z przepisów dopuszczajacy do startu przed sezonem, co i tak wzbudzi kontrowersje? Mimo wszystko kazdy musi sobie zdawac sprawe , ze bezpieczeństwo jest NAJWAZNIEJSZE , co powinno być priorytetem dzialań zarządu poprzez częste szkolenia pogadanki przy okazji innych spotkan z zawodnikami, a nie podczas samych zawodow. Np. ostatni wyścig dla kazdego wazny z roznych powodow to o medal to chce byc w dziesiatce itp a tu przychodzi organizator , sędzia i e.... kolego a teraz chodź tu odpowiesz mi ta kilka pytań a potem wystartujesz albo nie, to jest chore !!!

cytat zasady organizacji regat

"17. W czasie regat może być sprawdzana znajomość bojerowych przepisów prawa drogi.
Dotyczy to zarówno zawodników doświadczonych, jak i zaczynających starty. Forma
przeprowadzenia sprawdzianu (np. ustnie, pisemnie, test obrazkowy) zależy od
zalecenia Organizatora oraz Sędziego Głównego."


Wnioskuje o wykreslenie tego punktu z Zasad Organizacji Regat

Pozdrawiam
P_65

Ps. Kto zatwierdzil te zasady, walne zgromadzenie, zarząd ?
Name, P-65

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez P-65.
  • Strona:
  • 1
Moderatorzy: Tomek Zakrzewski
Czas generowania strony: 0.113 s.

FB SHARE